Från New York till blåbärsskogen

2012-07-23 @ 09:22:45

Tiden går fort, semestern är avklarad och jag är tillbaka på jobbet. Min semester har varit mycket bra. Den började med att fira studenten i familjen. Det var en dag med solsken och blå himmel. Partytältet var uppställt i trädgården, musikunderhållningen var ordnad(det var Hultsfreds festival). Det blev en fin dag från morgon till kväll och studenten själv var mycket nöjd. Efter det började planeringen inför vår resa till USA. Vi flög till New York 29 juni. Det kändes kul att resa dit igen, att få sr och uppleva staden tillsammans med ungdomarna. Där var sommarvarmt, ca. 30 grader. Vi promenerade mycket, besökte Central Park, Empire State Building, Frihetsgudinnan, Ellis Island. Min snälla familj följde med till en scrapbooking butik som jag hittat på nätet, The Ink Pad. En söt liten butik, fylld från golv till tak med saker, mycket stämplar hade de, jag shoppade loss. Nästa stad på resan var San Francisco, tycker om den staden, gillar alla backar och den svala vinden från havet. Vi kom tyvärr inte ut till Alcatraz, alla turer var fullbokade, kändes snopet att vara så nära men ändå långt ifrån. Så blev det tid för hyrbil, vi åkte route 1, fin väg längs med kusten. Fantastiska vyer, vi stannade ofta och fotade. Vi övernattade i San Simeon och fortsatte sedan mot Los Angeles. Där gick vi på Walk of Fame och kollade in alla stjärnor. Det blev också en dag på Universial Studios, kul att se filmmiljöer och filmtrix. En dag på stranden med bad i Stilla havet blev det också. Så styrde vi färden mot Las Vegas, där var det VARMT, 45 grader. En promenad på "strippen" blev det(när solen gått ner). Vår sista dag på resan tillbringade vi på en outlet, vi var där på vår förra resa också. Ett bra ställe, nu shoppade vi loss ordentligt, jeans, converse, pikétröjor, skjortor, toppar, T-shirts, mm. Vår resa hem gick bra, med lite omändringar i flygturerna. Resan var mycket bra, kul att resa med familjen, det är dock gott att vara hemma igen. Låta alla intryck falla på plats. Några dagar efter vår hemkomst, då åkte mamma och jag till skogen och plockade blåbär. SÅ GÖTT att gå där och lyssna på suset i träden och bara vara. Skörden blev ca 4 liter. Kram vänner😘


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken fantastisk resa ni verkar ha haft!! Den vill jag också göra någon gång i mitt liv! Du fårvisa fler bilder i september... Ha det fint, kram Sara

2012-07-25 @ 03:31:21
URL: http://snorsk.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggnamn:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0