Glädje

2012-03-21 @ 10:45:17

Sitter ute på altanen och solen värmer gott här mot husväggen. Fåglarna kvittrar och en fjäril flög just förbi.
Lycka och glädje är vad jag känner då, våren är här.
Gick ett varv i trädgården och såg att krokusarna och snödropparna blommar så fint, hyacinter och tulpaner är också på väg.
Då kommer skaparlusten fram, både den att få vara ute och påta runt i rabatterna och den att sitta i pysselhörnan och botanisera bland papper och dekorationer, det är livet.
Som jag skrev i förra inlägget så har jag upptäckt Gesso, det är kul att använda pensel och färg.
Idag har jag målat mitt påskägg med ytterligare ett lager Gesso. Nu får det torka medan jag jobbar, sedan ska det målas med crackle paint och dekoreras. Kul att testa nya saker.
Lite bilder från dagen får avsluta dagens inlägg, ha det bra i vårsolen.


Kommentarer
Postat av: Cath.

M, det är kul att kladda med gesso! Jag får nog åka ner till Katarina så vi kan träffas och scrappa nåt i sommar! Om du vill förstås!

Var länge sen jag kikade in här nu, desto mer att titta på! Önskar dig en trevlig helg!

Kram!

2012-03-30 @ 22:01:26
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Mita

Det skulle vara jättekul:)

Kram.

2012-04-02 @ 16:56:16
URL: http://mitaspyssel.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggnamn:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0