Gott Nytt 2019

2019-01-02 @ 09:20:05
Sitter här i min lilla vrå i köket och ser hur dagen vaknar utanför mitt fönster.
Himlen skiftar i fina morgonfäger och Alfrida viner runt knutarna.
Det är rogivande att sitta här och sakta vakna, jag har varit ledig några dagar över nyårshelgen och fått en liten "flashback" av jullovskänsla från barndomen. Lufsat omkring i myskläder och tittat på film, tittat på hockey, läst böcker,ätit godis och gått sköna promenader.
Har även tagit hand om en förkylning som kom som ett brev på posten lagom till nyårshelgen.


Den första julklappsboken är utläst, "Världen utan dig" av Jill Santopolo.
En fin bok, som berörde mig, i stil med "Livet efter dig".
Nu har jag just börjat på "Kring denna kropp" av Stina Wolter. Den börjar bra, hon är en av mina favoriter på många sätt. 
Hon inspirerar mig till att bara få vara den jag är och vara tillfreds med det.
Alltifrån hon som hojtar-hejar-skriker i TV-soffan för att hjälpa favorit hockeylaget, till hon som älskar stillheten i skogen. 
De e’ jag de. Så det så.

Ha det bäst mina vänner, nu ska jag ladda med kaffe och bok sedan är det tid att jobba.
Var rädda om er.


(null)
(null)
(null)
(null)








Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggnamn:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0