Kvällsfilosofi i hängmattan

2021-05-31 @ 23:00:23
Klockan har passerat 22.00, det är fortfarande ljust ute och kvällen bjuder på en mycket färgsprakande himmel. Göken håller en kvällskonsert för oss som är vakna.


För mig har säsongen för kvällar i hängmattan börjat, det är alldeles underbart, här ligger jag och filosoferar utan en massa onödiga ljud omkring mig. 


Det är helt ljuvligt, som balsam för själen kan man säga, rekommenderas till alla och då menar jag verkligen ALLA.


Oavsett hur gamla vi är så har vi ju massor av ljud och andra intryck omkring oss från morgon till kväll.
 
I mitt serviceyrke är det massor av ljud hela tiden, så jag behöver inte så mycket ljud när jag är ledig, då vill jag bara ha de ljud som jag tycker om.


Och ikväll tycker jag om vindens och trädkronornas ljud, när jag kvällsfilosoferar hemma på min gata.


Nu har klockan blivit 23.00 och det har hunnit att bli mörkt ute, det är dock lika ljuvligt i mitt hängmatteläge.


God natt och lyssna på bra ljud, lyssna på varandra❤️



(null)








Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggnamn:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0