Semester!!!

2012-06-21 @ 13:33:21

"Det ska va' gött att leva."
Semestern har just startat, jag har sköna dagar tillsammans med familj och vänner.
Började med att fira vår student, dagen bjöd på solsken och vackert väder.
Det var en rolig och intensiv dag, alla somnade nöjda och glada den kvällen.
Lördag o söndag gick i lugnt tempo.

I måndags var jag på en skön skogstur tillsammans med en mycket god vän. Hon hade fixat fikakorg, kaffe och äggmackor och nybakt chokladkaka.
Kan man börja semestern bättre, jag tror inte det.
Det smakade gott med fika på en stubbe i skogen. Efteråt intog vi middag i trädgården. Det blev massor av skratt och prat också. Livskvalitet:)
Tisdagen var min "mammadag". Vi hade lite projekt att utföra, vi "drog på" mattvarp på en vävstol och förberedde så kära mor kan komma igång med vävningen. Även denna dag innehöll ho mat och fika, sånt är viktigt.
Här hemma på vår gata har vi "bygga staket projekt". Det har jag överlåtit till männen i huset, själv håller jag på med spadar och hackor. Staketet blir fint, det gamla hade gjort sitt, det har hängt lite på "sniskan" länge.
Jag avslutar dagens inlägg med en bild från skogsturen i måndags.
Ha det bra mina vänner vad Ni än sysslar med, jobb el. semester.
"Det är gött att leva"

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3208991/images/2012/pic_207157159.jpg" class="image">


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggnamn:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0