En liten tanke om tid!

2015-07-19 @ 21:33:39
Jag brukar ofta fundera över begreppet tid, hur man uppfattar den och hur man använder den. Hur ofta säger man inte "jag har inte tid", "tiden räcker inte till" eller "jag hinner inte"? För ofta, tror jag?
Vi stressar på i vår vardag och tar oss alltför sällan "tid" att stanna upp och ta hand om oss själva och våra nära och kära. Jag tror att många av oss skulle behöva lära sig att leva här och nu, det gäller inte minst mig själv.
För fyra veckor sedan hade jag jobbat helg och hade min semester framför mig, nu har jag den bakom mig och det är dags att börja jobba igen och jag upplever att just den här tiden har gått fort.
Hur har jag då förvaltat min tid? Jag har  firat 10-årig bröllopsdag med mannen i mitt liv, badat, ätit gott, druckit vin, läst böcker, haft trädgårdsprojekt, varit på bakluckeloppis, gjort dagsutflykter och plockat bär, det blev en hel del.
Men jag har gjort det i min egen takt. Vaknat och känt efter vad jag har haft lust med. Det kallar jag semester, inga krav, inga måsten. Försökt att leva nära här och nu. 

Det här blev ett djupt inlägg, men jag tycker det är ett viktigt ämne i semestertider när vi ska hinna med så mycket på " så kort tid".
Ha det så bra mina vänner. Var rädda om varandra och Er själva.
Avslutar med lite semesterbilder.
Kram
































Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggnamn:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0