Som ett brev på posten....dåtiden & nutiden

2017-10-24 @ 22:06:02
Ibland får jag för mig att jag ska få ordning i skåp och lådor, en sådan period är jag inne i just nu.

Jag röjer, sorterar saker att spara, att kasta och att skänka till välgörenhet.

Då kan man göra en del fynd, man har saker i sina gömmor som man helt enkelt glömt bort.

Häromdagen hittade jag ett julkort från 70-talet, skrivet och skickat av mig och min syster.
En tanke slog mig då. Hur ofta får man ett kort eller brev på posten? När jag växte upp så hade jag brevvänner, från olika orter i Sverige, men även Skottland och Kina. Det var på dåtiden.

Jag hittade även mina första skor i en av lådorna, nötta och med slitna sulor, jag ska inte kasta dem, de ska få stå framme så man kan se dem.
                             (null)

(null)

(null)

PS: Portot på kortet var 45 öre.

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggnamn:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0