Jordgubbar och glass

2018-06-12 @ 08:35:07
Vad hör väl sommaren till om inte jordgubbar och glass, eller vad säger ni?
I lördags åkte vi iväg och plockade jordgubbar mannen min och jag, fantastiskt roligt, vi kröp där i varsin rad, ibland helt tysta, ibland wow "kolla här vilket guldställe".
När vi kom hem blev det både jordgubbar i magen och i frysen.

(null)

(null)

Söndagsfrukosten intogs på vår balkong, där var det var svalt och skönt i skuggan, där funderade jag på vad jag skulle pyssla med denna dag......
Mannen i huset skulle titta på finalen i tennis i Franska öppna mästerskapen, jag är dock måttligt intresserad....
Jag tänkte en stund och kom fram till att jag borde ta tag i det där med att målartvätta vår altan....kul va’!? 
Så blev det, fram med städgrejer och så drog jag igång. 
Summan av kardemumman, det är roligt med jobb där man ser ett resultat.

Dagen avslutades med en tur i en fin bil från 1963, glass och ett svalkande kvällsdopp, tillsammans med riktigt goda vänner.
(null)

(null)


P.S
Målartvättningen fortsatte igår......


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggnamn:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0