Böcker som berör

2019-01-14 @ 23:08:25
Denna måndagskväll så vill jag ge Er två boktips.

Jag har denna måndag just avslutat "Bränn alla mina brev"/ Alex Schulman

Det är en bok som berörde mig på ett svårförklarat sätt, har suttit här en stund och tänkt på hur jag bäst sätter ord på det. 
Känner nog att "här kommer alla känslorna på en och samma gång" (fast kanske mest ilska/tårar) är det sätt som bäst beskriver denna denna bok om hans mormor och morfar.

Jag har nu läst tre av hans böcker och hans sätt att skriva passar mig.
Rekommenderar varmt denna bok.



Mitt andra boktips är "Kring denna kropp"/Stina Wollter.

En mycket klok och viktig bok i den här kroppsfixerade tiden som vi lever i. Hon tar upp många viktiga punkter och ämnen som vi borde prata mera om med varandra. 
Även denna bok rekommenderas varmt av mig.



(null)

(null)



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggnamn:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0